Bronzino "Portret Eleonory Toledańskiej z synem Giovannim" olej, 1544-1545 r. 115x 96 cm, Wikipedia
Bronzino "Portret Eleonory Toledańskiej z synem Giovannim" olej
To przykład włoskiego malarstwa z niderlandzkim zamiłowaniem do szczegółów.
Desenie dotyczące tkanin użytych na odzienia postaci matki i syna są rzeczywiście oddane imponująco. Ascetyczność otoczenia kontrastuje tu z wysmakowanym przepychem, a delikatne światło za postacią Eleonory podbija jeszcze akcentowość głowy. To taki sam efekt jak żółtawe światło na twarzy i wokół nakładające się ze zbłękitnieniem w obrazie "Mona Lisa" Leonarda da Vinci, dające zzielenienie w tle.
W tym portrecie Bronzina namalowanym perfekcyjnie w technice laserunkowo- impastowej, osobliwości i wyrazu dopełnia określony wyraz psychologiczny postaci- mimika twarzy i ustawienie całych postaci. kontrastowość błękitu z żółciami, ugrami i łagodnymi brązami i dopełniający całości fiolet i czernie ciepłe określają też do końca niepowtarzalność i ulotność chwili zatrzymanej w czasie w tym ponadczasowym dziele malarskim.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz